[KB2272] Jak uruchomić skanowanie w trybie awaryjnym I wysłać logi ze skanowania do analizy?

Rozwiązanie

Aby dokładniej przeanalizować problem klienta, pomoc techniczna może potrzebować, logów ze skanowania Twojego komputera w trybie awaryjnym. Aby uruchomić skanowanie komputera w trybie awaryjnym, oraz wygenerować niezbędne logi postępuj wg poniższej instrukcji:

Ważne!

Ta procedura wymaga ponownego uruchomienia komputera. Proponujemy wydrukować poniższe instrukcje, w ten sposób będziesz mieć dostęp do instrukcji podczas ponownego uruchamiania komputera.

Zapisywanie pliku wykonywalnego zawierającego polecenie skanowania, na pulpit

NOTKA:

Pewne opcje z instrukcji poniżej mogą wyglądać nieco inaczej na Twojej przeglądarce internetowej


1. Kliknij prawym przyciskiem mysz na poniższym linku dla Twojej wersji produktu ESET I wybierz opcję Zapisz element docelowy jako lub Zapisz link jako zależnie od używanej przeglądarki.

ESET Smart Security: http://download.eset.com/special/ess_cmd_scan.bat

ESET NOD32 Antivirus: http://download.eset.com/special/eav_cmd_scan.bat

Przykład pierwszy: Google Chrome

Przykład drugi: Internet Explorer



 

2. Naciśnij Zapisz aby potwierdzić operację zapisu pliku.

 

Ważne!

Pobrany plik musi być zapisany z rozszerzeniem .bat by mógł działać poprawne. Jeżeli dwukrotne klikniecie na pliku nie spowoduje uruchomienia skanowania, kliknij na pliku prawym przyciskiem myszy i wybierz Właściwości i zmień nazwę pliku na zakładce Ogólne upewniając się że ostatnie 4 znaki to .bat Zapisz zmiany.


Uruchamianie skanowania w trybie awaryjnym


3. Uruchom komputer w trybie awaryjnym: Podczas rozruchu komputera naciskaj kilkukrotnie klawisz F8 dopóki nie wyświetli się oknie wyboru sposobu uruchamiania systemu Windows, wybierz Tryb awaryjny i naciśnij enter.

4. Na następnym ekranie wskaż swój system i naciśnij ENTER (tylko na Windows XP)

5. Kliknij dwukrotnie na ikonę pliku eav_cmd_scan.bat lub ess_cmd_scan.bat aby uruchomić skanowanie.

6. Po zakończeniu skanowania uruchom komputer ponownie, już w normalnym trybie
 

 

Przesłanie logu do pomocy technicznej


Wyślij maila na adres działu pomocy technicznej jako załącznik dodając plik ecls.txt znajdujący się na dysku C:

 

NOTKA:

Nie zapomnij o usunięciu plików wykonywalnych które pobrałeś, aby zapobiec niepożądanemu uruchamianiu skanowania.

Dodatkowa pomoc