[KB2850] Rozwiązywanie problemu z komunikatem „Aktualizacja baz sygnatur wirusów nie powiodła się”

Rozwiązanie

Jeśli korzystasz z innego systemu operacyjnego niż Windows wybierz odpowiedni poniżej:

Użytkownicy Mac | Użytkownicy biznesowi | Użytkownicy Android

 

Po każdym wykonanym kroku sprawdź czy jest możliwość aktualizacji

Naciśnij Aktualizacja  Aktualizacja baz sygnatur wirusów. Jeśli aktualizacja się nie powiedzie przejdź do kolejnego punktu aż do momentu prawidłowej aktualizacji.

    1. Sprawdź czy korzystasz z najnowszej wersji programu ESET: Jak zaktualizować program ESET (wersja dla użytkowników domowych) do najnowszej wersji?

    1. Wprowadź ponownie swoją nazwę użytkownika, hasło oraz klucz licencji: Jak wprowadzić nazwę użytkownika, hasło, klucz licencyjny aby aktywować ESET Smart Security/ESET NOD32 Antivirus?

    1. Sprawdź czy twoja licencja nie wygasła.d.

    1. Wyczyść podręczną pamięć aktualizacji (cache).

  1. Usuń każde wcześniej zainstalowane oprogramowanie antywirusowe: Dezinstalatory (narzędzia usuwające) dla najpopularniejszych rozwiązań antywirusowych dla systemu Windows
     
  2. Dodaj program ESET do wyjątków w zaporach firewall (takie jak Norton Personal Firewall, ZoneAlarm, etc). Jeżeli korzystasz z zapory ESET Personal i żadne inne oprogramowanie firewall nie jest zainstalowane na komputerze, omiń ten krok.
     
  3. Skonfiguruj poprawnie ustawienia aktualizacji:
      1. Otwórz główne okno programu ESET i wciśnij klawisz F5 aby wywołać okno ustawień zaawansowanych.

      1. Naciśnij Aktualizacja, rozwiń sekcję Profile Aktualizacje Opcje połączenia, w opcji Tryb proxy wybierz Nie używaj serwera proxy i potwierdź przyciskiem OK. (Wersja 8.x i poprzednie: rozwiń Aktualizacja a następnie naciśnij Aktualizacja Ustawienia, wybierz zakładkę Serwer proxy HTTP, upewnij się, że opcja Nie używaj serwera proxy jest zaznaczona, i naciśnij OK).

    1.  Użytkownicy biznesowi: Jeżeli ustawienia Serwer proxy HTTP są zablokowane (do odczytu) oznacza to że ta polityka została wymuszona przez Serwer ERA. Możesz odwołać te ustawienia poprzez konsole webową ERA. Jeżeli nie posiadasz dostępu do serwera ERA (np. serwer ERA już nie istnieje) odinstaluj Agenta ERA i następnie odinstaluj i zainstaluj ponownie program ESET.
       
  1. Sprawdź komunikację z serwerem aktualizacji ESET:
      1. Naciśnij na klawiaturze kombinację klawiszy Windows + R w polu tekstowym wpisz cmd i naciśnij ENTER.

        Windows 8: Naciśnij na klawiaturze kombinację klawiszy Windows + Q eby wyszukać aplikację i w polu wyszukiwania wpisz cmd.

      1. eby wyszukać aplikację i w polu wyszukiwania wpisz ping update.eset.com i naciśnij ENTER.

    1. Jeśli masz połączenie z serwerem aktualizacji otrzymasz komunikat Reply from... oraz adres IP serwera z którym próbujesz się połączyć.

  1. Odinstaluj i zainstaluj ponownie program ESET.
     
  2. Wyczyść komputer z wirusów:
    Mój komputer złapał wirusa – co mam zrobić? (Wstępne rozwiązywanie problemu)?
     

 

Dodatkowa pomoc